Imagini realizate duminica, 14 aprilie 2013.
Hipodromul face parte integrantă
din Parcul Nicolae Romanescu și se află în extremitatea sudică a
orașului Craiova .
În momentul de față, Parcul Nicolae Romanescu, deci si Hipodromul, este monument
național, înscris la pozitia 98 – cod LMI 2004: DJIIaA07924 pe lista
monumentelor istorice aprobată prin Ordinul nr. 2314/2004 al ministrului
culturii și cultelor, fiind considerat unul dintre cele mai reprezentative
monumente de artă peisageră din România.
Acesta
a fost conceput în contextul unui moment în care în Anglia
și Franța cursele de cai erau foarte populare. Astfel, după modelul englez, dar
mai ales cel francez, hipodromul era o componentă necesară, ba mai mult,
indispensabilă societății. Nu era numai un apanaj al modei momentului ci o
reală necesitate, după cum afirmă și Édouard
Redont în cartea sa „Ville de
Craiova”: „Acest hipodrom va procura orașului o sursă de venit care se va
adăuga și la întreținerea parcului”.
Constituirea în parc a unui hipodrom este
solicitată de nobilii orașului și de Brigada VI de Roșiori care aveau
grajdurile în Valea Fetei, în imediata apropiere a Parcului.
Tribuna din lemn proiectată de Redont,
care fusese construită parțial a ars la puțin timp de la inaugurarea
hipodromului, fiind înlocuită cu una din beton.
După
cel de-al doilea război mondial, cursele au încetat la hipodrom, iar pe terenul
din fața tribunei a fost amenajat un teren pentru concursuri de sărituri peste
obstacole. A mai fost construită o altă tribună, pe latura opusă a noului teren
de obstacole, pentru a acomoda un număr mai mare de spectatori.
Până în anul 1957, hipodromul intră într-o
perioadă de autoconservare, neînregistrându-se activități sportive. Abia din
1957 se înființează la Craiova Clubul Sportiv Orășenesc, în cadrul
căruia reîncepe activitatea secției de echitație, sub comanda veteranului de
război Virgil Andronescu și a lui Ioan Dobrițoiu, urmând ca în 1960 secția să
fie înscrisă în registrele Federației
Ecvestre Române.
În
1969, a fost construit un grajd pentru 12 cai, dar a fost înlocuit la scurt
timp (1970) cu unul nou, pentru 21 de cai. Tot acum, se mai construiește un
grajd de vară, pentru caii veniți la concursuri.
Din momentul reînvierii sportului ecvestru
craiovean și până acum câțiva ani, hipodromul a găzduit numeroase concursuri de
sărituri peste obstacole, dintre care cel mai important, primul campionat
balcanic de călărie din România.
Ultimul
concurs a avut loc în anul 2000, încheind o perioadă încununată de succese ale
călăreților craioveni.
Text: Wikipedia, enciclopedia liberă